Tuesday, September 6, 2022

کمپانی دل یک کمپانی آمریکایی است که توسط یک دانش آموخته آمریکایی به نام مایکل دل در سال 1984 به ثبت رسید.

تین کلاینت در واقع کوچک شده کامپیوترهای نسل پیش است. با این تفاوت که برتری‌های قابل توجهی نسبت به آن دارد. اما رشد و توسعه فناوری در عصر حاضر موجب شد تا تین کلاینت‌ها هم جای خود را به تراشه‌ای دیگر به نام زیروکلاینت (Zero Client) بدهند.


کمپانی‌های بزرگ دنیای IT تصمیم گرفته‌اند به بازار زیروکلاینت‌ها وارد شوند. در اصل باید یادآور شویم که آینده سیستم‌های سازمانی در حال سوق یافتن به سمت استفاده از منابع اشتراکی تحت کلود می باشد، و دیگر عصر سیستم‌های جدا از هم که هر کاربر یک منبع پردازشی جداگانه برای خود داشت گذشته است. امروزه زیروکلاینت‌ها جای سیستم‌های قدیمی را گرفته‌اند. لذا همین موضوع مشوق اصلی کمپانی‌ها برای ورود به عرصه تولید زیروکلاینت‌ها می‌باشد.


زیروکلاینت یک دستگاه سخت افزاری است. به تنهایی هیچ کاربردی ندارد، و صرفاً برای استفاده از آن باید دستگاه را به سرور متصل نمود. در واقع علت نام گذاری آن نیز همین است. دستگاهی که به تنهایی هیچ است و باید حتماً به وسیله هاب سوییچ‌های موجود با سرور در یک شبکه قرارگیرد. با بهره‌گیری از زیروکلاینت می‌توان از سیستم عامل‌های لینوکس و مایکروسافت به راحتی استفاده نمود. با این تفاوت که سرعت پردازش اطلاعات در آن نیز بسیار بالاتر از کیس‌های قدیمی است.


زیروکلاینت‌ها از لحاظ سخت‌افزاری ساختار خیلی پیچیده‌ای ندارند و اغلب متشکل از یک برد الکترونیکی هستند. به همین علت است که نسبت به کامپیوترهای رومیزی و شخصی، فضای فیزیکی بسیار کمتری را در بر می‌گیرند. با توجه به این ساختار ساده، ذکر این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که نباید از زیروکلاینت‌ها انتظار پردازش اطلاعات در سطح ابر رایانه‌ها و همچنین انتظار ذخیره‌سازی اطلاعات همانند سرورهای اختصاصی داشته باشید. زیروکلاینت‌ها طراحی شدند تا در سرعت وکیفیت کارهای پایه و همچنین هزینه شرکت‌ها و سازمان ها تاثیر مثبتی بگذارند.


بهترین برندهای زیروکلاینتHP: شرکت اچ پی که از دو کلمه هیولت و پاکارد تشکیل شده است (Hewlett Packard) توسط دو دانش آموخته به نام های دیوید پاکارد و ویلیام ردینگتون هیولت در سال 1939 تاسیس شد.


یکی از بزرگترین کمپانی‌های تولید کننده یرو کلاینت قیمت کلاینت کمپانی اچ پی است. مهمترین محصولات کمپانی اچ پی امروزه شامل تین کلاینت، زیروکلاینت، سرورها، پرینتر، لپ تاپ، موبایل، تبلت، مانیتور و غیره می‌باشد.


Dell: کمپانی دل یک کمپانی آمریکایی است که توسط یک دانش آموخته آمریکایی به نام مایکل دل در سال 1984 به ثبت رسید.


این کمپانی در زمینه تولید زیروکلاینت‌ها بسیار موفق در بازار ظاهر شده است. تنوع زیروکلاینت‌های این کمپانی و هماهنگی و سازگاری بیشتر زیروکلاینت با پروتکل Citrix باعث شده تا کاربران سیتریکس این کمپانی را به خوبی بشناسند. همچنین در تولید زیروکلاینت‌هایی با پردازنده اختصاصی ترادیچی خود را در بازار زیروکلاینت به خوبی معرفی کرده است.


تکنوکلاینت با بهره‌گیری از تیم فنی و پشتیبانی خبره در زمینه اجرای پروژه‌های مجازی سازی دسکتاپ می تواند مشاوره مفیدی را در زمینه مجازی سازی ارائه دهد، تا مدل سازگار با محیط سازمانی مشتریان پیشنهاد گردد. در بخش فروش زیروکلاینت هم تکنوکلاینت به عنوان یک فروشگاه معتبر می‌تواند انواع زیروکلاینت از برندهای نام آشنایی نظیر Dell و hp را در اختیار شما قرار دهد.




No comments:

Post a Comment