Thursday, November 17, 2022

قیمت هوشمند سازی ساختمان و خانه جهان اسمارت



قیمت سیستم هوشمند بر اساس مدل اجرا

برای ساخت خانه هوشمند معمولا از دو روش استفاده میکنن. روش های هوشمند سازی معمولا یا روش سیم کشی هستش یا روش وایرلس. هرکدوم از این دو روش مزایای خودشونو دارن و کارایی خاص خودشوو دارن. ما این دو روش رو اینجا مختصرا توضیح دادیم و گفتیم که چرا و چگونه ، شیوه هوشمند سازی ساختمان بر قیمت هوشمند سازی ساختمانه تاثیر میذاره.

مدل سیم کشی

در این روش برای هوشمند سازی یک خانه از تابلوی فرمان استفاده میشه که از تابلوی برق ساختمان هم بزرگ تره و توی این تابلو از همه قسمتهایی که ما میخوایم تحت شبکه هوشمند سازی قرار بگیره، سیم کنترل میاد. رله های قطع و وصل کردن همه تجهیزاتی که برای هوشمند سازی استفاده میشه هم توی این تابلو قرار میگیره و خود این تابلو رو هم میشه هوشمندش قیمت هوشمند سازی ساختمان  کرد و به وسیله ریموت یا موبایل کنترل کرد. این مدل از هوشمند سازی خانه بدلیل اینکه از روش سنتی درش استفاده میشه و مجبوریم کل فضا رو سیم کشی کنیم و این حرکت علاوه بر هزینه تجهیزاتی که قراره اونارو توی خونه استفاده کنیم، هزینه سیم و سیم کشی هوشمند ساختمان و اجرت برقکار و … هم روی دستمون میذاره.

مدل وایرلس

توی این روش هم مثل روش اول یعنی روش سیم کشی کامل همه مراحل برق کشی سنتی اجرا میشه با این تفاوت که در این روش میتونیم از کلید های یک پل تا چهار پل استفاده کنیم. در این روش زیبایی دیوار ها حفظ میشه چون تعداد کلید ها و پریز های روی دیوار به مراتب کمتر از روش سنتیه. نوع سیم کشی در سیستم هوشمند با سیمکشی سنتی تفاوتی نداره و هیچ چیزی کم و زیاد نمیشه. البته یه تفاوتی که این دومل باهم دیگه تو بحث قیمت دارن اینه که روش وایرلس از لحاظ تجهیزاتی گرون تر از روش سیمکشی هستش ولی اگه سیم کشی ساختمون از قبل انجام شده باشه و در حین سیمکشی بخوایم از روش هوشمند سازی با سیم کشی استفاده کنیم مقرون به صرفه تر هستش.

قیمت سیم کشی هوشمند ساختمان

قیمت سیم کشی هوشمند ساختمان در ایران به حسب شرایط مختلف قابل تغییر هستش. به حسب میزان و حجم سیم های به کار برده شده قیمت سیم کشی هوشمند ساختمان تغییر میکند. سیم کشی هوشمند ساختمان یکی از روش هایی است که در ایران استفاده می شود و طرفداران زیادی دارد و در اکثر ساختمان های هوشمند از این روش استفاده میشه.

قیمت هوشمند سازی ساختمان

منظور از اپشنها در واقع امکانات خانه هوشمندهستش. این که شما به عنوان یک شخصی که میخواید در منزلتون از سیستم هوشمند استفاده کنید، دقیقا چه مواردی رو میخواید هوشمند کنید؟ آیا هدفتون اینه که از تمام مواردی که براشون سیستم هوشمند طراحی شده طراحی کنید یا فقط بخشهایی از خونه رو میخواید هوشمند سازی کنید به عنوان مثال فقط بخش نورپردازی خونه رو میخواید هوشمند کنید؟ هرکدوم از این موارد تاثیر مستقیم توی قیمت هوشمند سازی ساختمان و قیمت هوشمند سازی خانه ساختمون و منزل داره که وجود یا عدم وجود هرکدوم ازونها توی کمتر شدن یا زیادتر شدن هزینه تاثیر داره و ما همه اون موارد رو ذکر کردیم.


No comments:

Post a Comment